ΈΛΛΗΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
-Δυστυχώς ,όπως με τους κατασκευαστές , έτσι και με τους σχεδιαστές , το απαράμιλλο ταλέντο τους, έλαμψε και διέπρεψε εκτός Ελληνικών συνόρων. Φυσικό επακόλουθο....αφού οι εκάστοτε Ελληνικές κυβερνήσεις θεώρησαν πως η Ελλάδα δεν είχε ανάγκη της πολλά υποσχόμενες μελλοντικές Ελληνικές αυτοκινητοβιομηχανίες .
-Και να ήταν μόνο αυτά........ ως πότε θα μας κυβερνάνε προδότες πολιτικοί.......
-Άς πάμε λοιπόν στους άξιους αυτούς Έλληνες..... κι ας μείνουν οι όποιοι προδότες στο κόσμο τους....στον ψεύτικο αυτό κόσμο τους....
-
-Παρόλη την επιτυχία του όμως,
ο Daninos θέλησε να επεκτείνει τις
δραστηριότητές του στον τομέα της
αεροναυπηγικής. Το δεύτερο μισό της
δεκαετίας του '30, κατείχε διάφορες θέσεις
στην βιομηχανία αεροσκαφών της Γαλλίας
και το 1938 εγκαινίασε το δικό του εργοστάσιο
κατασκευής εξαρτημάτων αεροσκαφών στο
Somerset, της Αγγλίας. Το συγκεκριμένο
εργοστάσιο θα διαδραματίσει έναν
εξέχοντα ρόλο στην συνέχεια της καριέρας
του.
-Αλέξανδρος Ισηγόνης (Sir
Alexander Arnold Constantine Issigonis )
-Η Ελλάδα δυστυχώς τρώει τα παιδιά της.. . Μεγάλοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, ακόμη και το εργατικό δυναμικό, προσπαθεί να βρει ένα καλύτερο αύριο, μακριά από την Ελλάδα. Μπορεί τις δεκαετίες του 60 και...του 70 οι μετανάστες να είχαν ως κύριο λόγο μετανάστευσης το καλύτερο αύριο, πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πολλοί νέοι αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό, απλά γιατί στην Ελλάδα… δεν έχουν ελπίδα. Και όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, μακριά από τις αγκυλώσεις της ελληνικής νοοτροπίας, μεγαλουργούν........
-Έχουν περάσει
σχεδόν 2 χρόνια από την ημέρα εκείνη όπου
έγινε η παρουσίαση στο μπλοκ με θέμα τα : -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
-Τώρα, θα παρουσιάσω
τους Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων,
όπου και εδώ οι πολυμήχανοι Έλληνες
έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα
τους...και συνεχίζουν....-Δυστυχώς ,όπως με τους κατασκευαστές , έτσι και με τους σχεδιαστές , το απαράμιλλο ταλέντο τους, έλαμψε και διέπρεψε εκτός Ελληνικών συνόρων. Φυσικό επακόλουθο....αφού οι εκάστοτε Ελληνικές κυβερνήσεις θεώρησαν πως η Ελλάδα δεν είχε ανάγκη της πολλά υποσχόμενες μελλοντικές Ελληνικές αυτοκινητοβιομηχανίες .
-Και να ήταν μόνο αυτά........ ως πότε θα μας κυβερνάνε προδότες πολιτικοί.......
-Άς πάμε λοιπόν στους άξιους αυτούς Έλληνες..... κι ας μείνουν οι όποιοι προδότες στο κόσμο τους....στον ψεύτικο αυτό κόσμο τους....
-Jean
C.Daninos
-Ο δημιουργός της Facel Vega ο Jean
C.Daninos, ζούσε για πολλά χρόνια
στις Κάνες, αν και κατά τη διάρκεια του
2ου Παγκοσμίου πολέμου βρήκε καταφύγιο
στην Βόρειο Αμερική, όπου έμαθε πολύ
καλά την αγγλική γλώσσα. Ο Daninos γεννήθηκε
στο Παρίσι στις 6 Δεκεμβρίου 1906 και
μεγάλωσε στο περιβάλλον της οικογένειάς
του που κατάγονταν από την Ελλάδα. Η
Ελληνική του καταγωγή, του χάρισε μια
ιδιαίτερη εκτίμηση στους Αριστοκρατικούς
κύκλους της Γαλλίας, που φημίζονταν για
τον φιλελληνισμό τους. Ο νεαρότερος
αδερφός του Jean, ο Pierre Daninos, είναι ένας
διεθνώς αναγνωρισμένος συγγραφέας
αστυνομικών διηγημάτων.
-
Ο Jean Daninos σπούδασε μηχανικός,
ενώ μετά την θητεία του στον Γαλλικό
στρατό, έπιασε δουλειά στην Citroen το 1930.
Την εποχή εκείνη η Citroen συνεργάζονταν
με την Αμερικάνικη εταιρία Edward G.Budd Co
Από την Φιλαδέλφεια. Η κυρίως ενασχόληση
του Daninos εκείνη την εποχή ήταν να βοηθάει
την ομάδα σχεδιαστών της Budd, στα αυτοκίνητα
που ετοίμαζε για μαζική παραγωγή, με
σχέδια της Citroen.Μέσα από αυτή του την
συνεργασία, ο Daninos έγινε ειδικός στην
τεχνική της ηλεκτροσυγκόλλησης με νέες
μεθόδους, ιδιαίτερα στην συγκόλληση
πιο εξωτικών μετάλλων, όπως ο ανοξείδωτος
χάλυβας και το αλουμίνιο. Ακόμη εκείνη
την εποχή συμμετείχε στην σχεδίαση του
Citroen 6CV, του 15CV και στα πρώτα βήματα του
Traction Avant, ιδιαίτερα της δίπορτης έκδοσής
του.
1960 Facel Vega HK500 Two Door Coupe
-Λίγους μήνες αργότερα, ο Jean
Daninos ίδρυσε ένα εργοστάσιο διαμόρφωσης
μετάλλων στο Dreux, κοντά στο Παρίσι, που
ονομάζονταν «Forges et Ateliers
de Construction d'Eure-et-Loir»
(Σιδηρουργείο & Συνεργείο Κατασκευών
του Νομού Eure-et-Loir) ή
απλά από τα αρχικά F.A.C.E.L.s.a.,
για συντομία. Οι εγκαταστάσεις της Facel
στο Dreux γρήγορα έγιναν μια επιτυχημένη
επιχείρηση που προμήθευε διαμορφωμένες
μεταλλικές επιφάνειες από ανοξείδωτο
ατσάλι και αλουμίνιο, που γρήγορα οδήγησε
τον Daninos να ανοίξει και ένα δεύτερο
εργοστάσιο στο
Amboise.
-Όπως ήταν όμως τυχερό, η Facel
sa. έγινε μεγάλη βιομηχανική δύναμη ,
ακριβός την εποχή που η Γαλλία θα υπέκυπτε
στις Ναζιστικές δυνάμεις. Οι εγκαταστάσεις
του Daninos στο Somerset της Αγγλίας άρχισαν
τότε να παράγουν υλικά και εξαρτήματα
για τα αεροπλάνα που χρησιμοποιούσαν
οι συμμαχικές δυνάμεις. Όπως ακριβώς
και ο φίλος και συνάδελφος βιομήχανος
Marc Birkigt της Hispano-Suiza, ο Daninos δραπέτευσε
για την Αγγλία για να ενισχύσει τις εκεί
δραστηριότητές του. Η στρατιωτική αρχή
της Αγγλίας του συνέστησε τότε να
δημιουργήσει ένα παρόμοιο εργοστάσιο
στην Αμερική ή τον Καναδά. Ο Daninos κατέληξε
στις Ηνωμένες Πολιτείες.
-Δούλεψε εκεί
κατά την διάρκεια του πολέμου και εκτός
των άλλων χρεώθηκε με την εφεύρεση μιας
μηχανής παραγωγής πάγου, την «Cuberator»,
και ενός αυτόματου μηχανήματος για την
κοπή και διάτρηση εισιτηρίων του σινεμά.
Την ίδια εποχή το ένα του εργοστάσιο
στην Γαλλία, το είχαν καταλάβει και το
χρησιμοποιούσαν οι Ναζιστές για την
κατασκευή γεννητριών που δούλευαν με
κάρβουνο και γκάζι.
1952 Ford Vedette Comete coupe
-Στις αρχές της δεκαετίας του
'50, οι πελάτες της Facel από την
αυτοκινητοβιομηχανία συμπεριλάμβαναν
την Γαλλική Ford, την Simca, την Delahaye και την
Panhard. Σύντομα βρέθηκε στην θέση να
κατασκευάζει ολόκληρα αμαξώματα και
να κάνει την τελική συναρμολόγηση για
κάποιους από τους πελάτες της. Το πλέον
αγαπημένο όχημα εκείνη την εποχή του
Daninos ήταν το Ford Vedette Comete coupe, το
οποίο είχε σχεδιάσει ο ίδιος και μάλιστα
το είχε ονομάσει ο αδερφός του ο Pierre.
-Το 1951, ο Daninos σχεδίασε και
κατασκεύασε άλλη μια ειδική έκδοση για
την Bentley, αυτή τη φορά ένα coupe, το Cresta
II. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το
κράτησε για προσωπική του χρήση μέχρι
και το 1956.
-Ένας ακέραιος άνθρωπος, με τον
αέρα ενός τζέντλεμαν και μια κομψότητα
που δεν εγκατέλειψε ποτέ. Ο Jean Daninos
αψηφούσε το πέρασμα των ετών παραμένοντας
πάντα νέος. Ο κάποτε αγωνιζόμενος στους
χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες σκιέρ
φανατικός με τα χειμερινά σπορ στα νιάτα
του, παρέμεινε αθλητικός τύπος μέχρι
τα γεράματά του. Την αγαπημένη του
Porsche Carrera την άφησε σε ηλικία 92 ετών.
Έγραψε τρία βιβλία για το όνειρό του,
τα αυτοκίνητα
-Η Ελλάδα δυστυχώς τρώει τα παιδιά της.. . Μεγάλοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, ακόμη και το εργατικό δυναμικό, προσπαθεί να βρει ένα καλύτερο αύριο, μακριά από την Ελλάδα. Μπορεί τις δεκαετίες του 60 και...του 70 οι μετανάστες να είχαν ως κύριο λόγο μετανάστευσης το καλύτερο αύριο, πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πολλοί νέοι αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό, απλά γιατί στην Ελλάδα… δεν έχουν ελπίδα. Και όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, μακριά από τις αγκυλώσεις της ελληνικής νοοτροπίας, μεγαλουργούν........