"ΑΓΕΙ ΔΕ ΠΡΟΣ ΦΩΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΡΟΝΟΣ"

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ


-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ


*-Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ANAΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΡΕΥΝΑ ΤΩΝ: ΛΕΟΝΑΡΔΟ ΚΑΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΠ..., 



-Το κεφάλαιο «Ελληνικό αυτοκίνητο» στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι μια μακρινή ανάμνηση. Πόσοι όμως γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα κατασκευάζαμε (είτε εξολοκλήρου, είτε μερικός) αυτοκίνητα;;; Για πολλούς δυστυχώς δεν αποτελεί καν τμήμα της βιομηχανικής ιστορίας της χώρας μας. Κι όμως, οι προσπάθειες για την κατασκευή και παραγωγή ενός απλού, φθηνού και πρακτικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν πολλές και αξιόλογες.

-Ορισμένες έφθασαν έως το τέλος, γεμίζοντας τους δρόμους με αυτοκίνητα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από Eλληνικά χέρια, άλλες πάλι έμειναν στα... χαρτιά. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια κατασκευής ενός αμιγώς ελληνικού επιβατικού αυτοκινήτου ήταν η εξασφάλιση έγκρισης τύπου.

-Το κόστος παραγωγής, το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς, η αδυναμία ανταγωνισμού των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και η απουσία ουσιαστικής στήριξης από την εκάστοτε κυβέρνηση προστέθηκαν στις αιτίες αποτυχίας κάθε σχετικού εγχειρήματος. Αντίθετα, οι διαδικασίες ήταν πιο απλές στην κατηγορία των φορτηγών και των λεωφορείων, επιτρέποντας την ελληνική παραγωγή ανάλογων οχημάτων.

- Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή, στην ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου, αλλά και στο παρόν.

1.

-"ΘΕΟΛΟΓΟΥ" 1920

Εκτός απο την Βιομηχανία / Βιοτεχνία , κατασκευής αμαξωμάτων και μετέπειτα κατασκευής ολοκληρωμένων οχημάτων –Λεωφορεια ,Φορτηγά και αγροτικά μηχανήματα,υπάρχει ακόμα μία προπολεμική (του 1920) καταγραφή για ελληνικής κατασκευής αυτοκίνητου,και αυτό είναι το οχημα του «ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ» (κατασκευαστής αμαξωμάτων απο την δεκαετία του 30) το 1937 και ηταν βασισμένο σε μηχανικά μέρη απο D.K.W.

                                                        - Ο Νικόλαος Θεολόγου θεωρείται από πολλούς ως ο πρώτος Έλληνας που σχεδίασε και κατασκεύασε επιβατικό αυτοκίνητο. Επιστρέφοντας από την Αμερική, όπου εργαζόταν ως μηχανικός αυτοκινήτων, ίδρυσε το 1916 την ομώνυμη εταιρεία.


 
2.
                                                                  - TANGALAKIS TEMAΧ
Σήμερα η ΤΕΜΑΧ θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα κατασκευής πυροσβεστικών οχημάτων,στην Ελλάδα.

Πιο πριν και με την ονομασία « TANGALAKIS»,υπήρξε ενας ιστορικός κατασκευαστής αμαξωμάτων (και οχι μόνον)λεωφορείων,στην χώρα μας.
Στην Ελλάδα είχαν (και εχουν) δραστηριοποιηθεί , πάνω απο 100 κατασκευαστές αμαξωμάτων λεωφορείων,αλλα η “TANGALAKIS”,ηταν μία απο τις καλύτερες.
Το 1922,συνενώνεται με τον Γ.ΤΟΥΡΝΙΚΙΩΤΗ , και απο το 1925,αρχίζει να χτίζει αμαξώματα λεωφορείων,πάνω σε εισαγόμενα σασί.



 
 
3.
- Το "Velos" ήταν το πρώτο πολεμικό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε υπό άδεια στην Ελλάδα στο Εργοστάσιο Κατασκευής Αεροπλάνων Φαλήρου. Σχεδιάστηκε ως εξέλιξη των Βρετανικών Dart/Swift, με προδιαγραφές αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων παράκτιας άμυνας. Σύμφωνα με την ελληνική προδιαγραφή, είχε δυνατότητες βομβαρδισμού, αναγνώρισης, εκπαίδευσης και ρίψεως τορπιλών. Διέθετε εξειδικευμένο εξοπλισμό όπως ηλεκτρικό σύστημα ενδοσυννενόησης, ασύρματο εμβέλειας 200 μιλίων και αναρτήρες βομβών.


- Η παρθενική πτήση του πρώτου ελληνικού "Velos" έγινε το Μάρτιο του 1926 και ονομάστηκε "Ελπίς" Κατασκευάστηκαν συνολικά στο ΕΑΦ 12 αεροσκάφη εισάγοντας για πρώτη φορά στη χώρα τεχνολογία κατασκευής αεροσκαφών μεταλλικής δομής. Εισήλθαν σε ενεργό δράση το 1930 όπου χρησιμοποιήθηκαν κυρίως με σταθερό σύστημα προσγείωσης. Παρέμεινε σε ενεργό υπηρεσία μέχρι τις παραμονές του Β' Π.Π.





-

4.                                                      ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε


-Η εταιρεία ηταν (και ειναι τώρα)στην ουσία μια εταιρεία εισαγωγής και διάθεσης οχημάτων και βαρεών μηχανημάτων,και για μια εποχή και κατασκευαστής.

Η οικογένεια Πετρόπουλου παραδοσιακά απασχολείτο με την μεταλλουργία (χυτήρια,οπου μεταξύ αλλων εθεωρείτο ενας απο τους καλύτερους κατασκευαστές καμπανών) απο τον 19ο αιώνα,αρχικά στην Αμφισα και αργότερα στην Λαμία.

Η εταιρεία με την σημερινή της μορφή , δημιουργήθηκε απο τον Πέτρο Πετρόπουλο στην Θεσσαλονίκη του 1922,μ εργασίες πώλησης οχημάτων και επισκευές / ανακατασκευές κινητήρων. Με αυτούς τους κινητήρες αρχισε κατασκευές οχημάτων,με βάση επιβατηγά FORD του 1920,τα WILLYS-OVERLAND του 1930,και για φορτηγά με τα DIAMOND T και INTERNATIONAL του 1930.

Το 1938,μεταφέρεται στην Αθήνα.

Κύρια απασχόληση απο το 1956,η κατασκευή τρακτέρ,με την χρήση ανακατασκευασμένων κινητήρων.Αργότερα κατασκευάζει σειρά τρακτέρ με κινητήρα PERKINS,με μεγάλες πωλήσεις.

-Απο το 1974,αρχίζει την κατασκευή , του πρώτου «εξυπνου» (οπως τ ονομάζει)οικογενειακού φορτηγού 4χ4,σε τύπους UNITRUCK-POLYTRUCK και MILITRUCK για τον στρατό.ΟΙ αγρότες τ αγοράζουν σε μεγάλους αριθμούς,αλλα οχι κι ο στρατός.Επιπλέον ο νόμος για τα αγροτικά αλλάζει το 1984-85 , και ετσι σταματάει η παραγωγή,με την εταιρεία σε δεινή οικονομική κατάσταση λόγω των μεγάλων επενδύσεων που είχε κάνει εως τότε. Εκτός των αλλων η εταιρεία είχε σχεδιάσει –κατασκευάσει μια σειρά προιόντων,οπως γεννήτριες-περονοφόρα (τα επιτυχημένα βενζινικίνητα και ηλεκτροκίνητα DYNALIFT)


- ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ
ΤοMalkotsis είναι η εμπορική φίρμα για Technica S. Malkotsis A.E. Είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του '20 και (κυρίως) τη δεκαετία του '30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα

. Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων. Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του. Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών. Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959. Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως - βαρέων τύπου προϊόντων .

Όπως ήταν αναμενόμενο, η επιχείρηση αντιμετώπισε τα οικονομικά προβλήματα αργότερα - λόγω του ανταγωνισμού από τις φτηνότερες εισαγωγές - και αποκτήθηκε το 1991 από τον Drakos-Polemis A.E., μια κατασκευαστική επιχείρηση αντλιών που χρησιμοποίησε όλη την υποδομή Malkotsis για λόγους παραγωγής της.

- Όλο το αρχείο, με την Τεχνική επιτηρίδα της Ελλάδας το 1935, μπορείται να την βρείτε ΕΔΩ


 
 
5.                                                                                          
NAMCO


National Motor Company Of Greece



Ιδρύθηκε απο τούς αδελφούς Κοντογούρη που ασχολούντο/απασχολούντο με το αυτοκίνητο απο το 1950



Οι πρώτες προσπάθειες των αδελφών Κοντογούρη,ηταν στην Γερμανία,οπου προσπάθησαν να βάλουν σε παραγωγή ενα φορτηγό με τ ονομα «HELLAS».

Το 1957 ο Κοντογούρης αποκτά τα δικαιώματα βιομηχανικής κατασκευής απο το WILFRED FAHR,ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων.

Το 1961 Δημιουργείται στην Θεσσαλονίκη το πρώτο εργοστάσιο,με την ονομασία FARCO , οπου αρχίζει η κατασκευή του προαναφερόμενου οχήματος,με το ονομα, FARMOBIL, που «φορά»δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 700cc,της BMW.

Ω Ελλάδα.Τι ειρωνεία.Αυτό το πάρα πολύ καλό για την εποχή του οχημα ,ΔΕΝ παίρνει εγκριση τύπου στην Ελλάδα,(παρά την καλή υποδοχή που του έγινε),και ολη η παραγωγή κατευθύνεται στο εξωτερικό. Βλέποντας την ευκαιρεία η CHRYSLER αγοράζει την εταιρεία και το παραγωγικό της εργο,και δημιουργεί την CHRYSLER HELLAS S.A





6.
                                                            
-->
-          B I O M A N

Δύο Ελληνες μηχανικοί,ιδρύουν το 1967,μια εταιρεία στο Κορωπί,οπου σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ανυψωτικά και οχι μόνο μηχανήματα,με αρκετή επιτυχία.
Δέν λειτουργεί πλέον.








7.

-->

-->
-          MOTOR CAR

Μία μάλλον περίεργη Ελληνική σχεδίαση/κατασκευή,ενός μικρού τρίκυκλου φορτηγού,φορτίου μόνο 350 κιλών.(ασχετα αν συνήθως το φόρτωναν εως και 2000 κιλά)
Κατασκευάσθηκε σε δύο τύπους,χρησιμοποιώντας κινητήρες V.W. ή FORD.
Λειτούργησε απο το 1967 εως το 1971




8.                                                             
-->
-          S A M


Ενας απο τους πολλούς Ελληνες βιοτέχνες / κατασκευαστές τρικύκλων φορτηγών,ο Στέφανος Α. Μπαλτάς.
Δημιούργησε και λειτούργησε την εταιρεία του απο το 1966 εως το 1974.
Τα πρώτα του μοντέλα χρησιμοποίησαν κινητήρες V.W.
Τα επόμενα FORD 1300

Η επιτυχία των SAM,ηταν στο σασί που δεν σκούριαζε εύκολα.Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελάχιστες,36 χρόνια μετα το κλείσιμο.




9 .


-->
- ATTICA
-Η Attica ήταν μια από τις εταιρείες που δημιουργήθηκαν από τη Βιοπλαστίκ ΑΕ του Γιώργου Δημητριάδη. Το 1958 σχεδίασε το μοντέλο «505», ο φόρος όμως για τα τετράτροχα αυτοκίνητα μπλόκαρε την παραγωγή του. Το 1963 άρχισε την παραγωγή του «200», το οποίο βασιζόταν στο γερμανικό Fuldamobil. Οι διάφορες εκδόσεις έφεραν κινητήρες της ILO, της Sachs και της Heinkel, όλοι 200 κ.εκ.

Οι μετέπειτα προσπάθειες του Δημητριάδη για την κατασκευή τετράτροχων αυτοκινήτων -όπως είναι το Carmel της ισραηλινής Autocars ή το ελληνικό DIM με κινητήρα Fiat, που μάλιστα παρουσιάστηκε το 1977 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης- δε στέφθηκαν από επιτυχία.
-Το μοντέλο «505» σε έκθεση βιομηχανικών προϊόντων το 1958. Δεξιά του αυτοκινήτου, με τα γυαλιά, εικονίζεται ο Γιώργος Δημητριάδης και δίπλα του ο τότε υπουργός Βιομηχανίας, Νίκος Μάρτης



-->
-Το Attica 200 συνέχισε να παράγεται ως το 1972 και αποτέλεσε ένα από τα πλέον εμπορικά ελληνικά αυτοκίνητα.

-->
- Η δεύτερη έκδοση του DIM έφερε κινητήρα 650 κ.εκ. της Fiat.










10.
-->
-Τέλη δεκαετίας του 60,ο Κοντογούρης,δημιουργεί την NAMCO,kαι στο τέλος της δεκαετίας ,παρουσιάζει στην Διεθνή εκθεση Θεσσαλονίκης,το PONY. To PONY ηταν μία «διεθνής ¨ σχεδίαση του γραφείου FNF CITROEN για ενα απλό-φθηνό-εύκολο στην κατασκευή του οχημα. Η NAMCO παράγει το μικρό PONY σε ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη,και αμέσως γίνεται μεγάλη επιτυχία.Είναι τόσο πετυχιμένη η σχεδίαση η κατασκευή και τόσο χαμηλό το κόστος αγοράς και χρήσης,που πουλάει σε μεγάλα νούμερα τόσο στην Ελλάδα (που το αγοράζουν εκτός απο ιδιώτες ,οι Ενοπλες Δυνάμεις,ο ΟΤΕ,η ΔΕΗ,και πάρα πολλοί αλλοι),οσο και στο εξωτερικό-(Υπήρξαν και εξαγωγές στην Αμερική)-. Το Pony κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδόσεις, ανάμεσά τους και σε αυτές για τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και τις ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ κτλ.). Ακολούθησε το 1985 η παραγωγή του Pony Super, με κινητήρες Ford, το οποίο δεν έφερε φυσικά το σήμα της Citroen. Το Pony Super, που προοριζόταν -μεταξύ άλλων- και για την αγορά της Αμερικής, δε γνώρισε ανάλογη εμπορική επιτυχία και η παραγωγή του σταμάτησε το 1992.


11.
-->
-          G E N

Ο τύπος GEN , κατασκευάσθηκε απο τον Αντώνη Τζέν,παλαιό Οδηγό αγώνων,μηχανικό και ταυτόχρονα συλλέκτη αυτοκινήτων.
Η πρώτη του δημιουργία ηταν το 1963,και ηταν ενα κομψό σπόρ αυτοκίνητο,σχεδιασμένο απο τον Ελληνα αρχιτέκτονα Π.Βαρουχάκη.
Κτίσθηκε πάνω σε πλαίσιο V.W., και μηχανικά μέρη της SAAB.




12.
-->­ -Μ Ε Β Ε Α
Μεσογειακαί Επιχηρήσεις Βιομηχανίας Εμπορίου και Αντιπροσωπειών


Μετά απο συνένοση δύο κατσκευαστών/συναρμολογητών μοτοποδηλάτων (απο το 1954),το 1960 δημιουργείται η ΜΕΒΕΑ.
Ξεκινάει την παραγωγή ενός μικρού τρίκυκλου φορτηγού με κινητήρα ZUNDAPP 50cc.Mεγάλη επιτυχία που πωλείται και κυκλοφορεί σ ολη την Ελλάδα για πάνω απο 30 χρόνια.Πωλείται και εξάγεται επίσης στην Ασία σε μεγάλους αριθμούς σαν επιβατηγό και σαν φορτηγό.Τα κατασκευαστικά σχέδια και η τεχνογνωσία της ΜΕΒΕΑ,δίνονται και σε μια αλλη εταιρεία την MEGO,για να μεγαλώσει η παραγωγή και να καλυφθεί η ζήτηση.
Το 1970 σε συνεργασία με την Αγγλική RELIANT,κατασκευάζει κατόπιν αδείας το σχετικά βαρύ τρύκυκλο φορτηγό TW9,και απο το 1974 και το μικρό τρίτροχο επιβατηγό ROBIN.
-->Εκείνη την εποχή το τρίκυκλο ηταν στην ουσία μονόδρομος για τα χαμηλά εισοδήματα στην Ελλάδαμμιάς και ενέπιπταν στην κατηγορία των μοτοσυκλετών,οπότε και η φορολόγηση ηταν ανεκτή.



13.
-->
-->
-          ΜΕΒΕΑ FOX
Άλλη μία περίπτωση ελαφριών οχημάτων μικτής χρήσης ήταν το Fox. Σχεδιασμένο από τη Reliant ειδικά για τη ΜΕΒΕΑ, η οποία κατασκεύαζε εξ ολοκλήρου το αυτοκίνητο, το Fox έφερε κινητήρα 850 κ.εκ. της βρετανικής εταιρείας. Η παραγωγή του μοντέλου άρχισε το 1979 και σταμάτησε το 1983.





14.
-->
- ALTA Το Alta 200 σε φυλλάδιο του 1969. Το αυτοκίνητο κόστιζε αρχικά 39.500 δρχ., τη στιγμή που ο μισθός ενός δημόσιου υπαλλήλου κυμαινόταν γύρω στις 3.500 δρχ.
Με έδρα την Αθήνα, η εταιρεία Alta παρουσίασε το 1968 ένα τρίκυκλο επιβατικό αυτοκίνητο, το Α200. Χρησιμοποιούσε, όπως και η Attica, πλαίσιο της γερμανικής Fuldamobil, το αμάξωμα ήταν όμως δικής της σχεδίασης. Η Fulda έστελνε το μονοκύλινδρο κινητήρα 200 κ.εκ. της Heinkel, απόδοσης 10 ίππων, και την πίσω ανάρτηση. Το κιβώτιο ήταν 4 ταχυτήτων και είχε άδεια κυκλοφορίας για τρεις επιβάτες.

Η παραγωγή του συνεχίστηκε έως το 1974. Η Alta κατασκεύαζε επίσης τρίκυκλα ελαφρά φορτηγά καθώς και μοτοποδήλατα. Το εργοστάσιό της στην Ελευσίνα έκλεισε το 1978.




15.

  -->
- BET
Η Βιοτεχνία Ελληνικών Τρικύκλων ιδρύθηκε από τον Πέτρο Κωνσταντίνου και προσανατολίστηκε στην κατασκευή -κυρίως- φορτηγών. Το 1965 σχεδίασε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο, ένα τρίκυκλο που βασιζόταν σε κινητήρα μοτοσικλέτας BMW, 125 κ.εκ. Το πρωτότυπο αυτό δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής.

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1973, κατασκεύασε το ΒΕΤ 500, που έφερε κινητήρα Fiat 500 κ.εκ., το οποίο παρήχθη όμως σε ελάχιστα κομμάτια. Αντιμετωπίζοντας προβλήματα έγκρισης τύπου, η επιχείρηση σταμάτησε τις δραστηριότητές της το 1976. Από το εικονιζόμενο BET 500 παρήχθησαν μόλις δέκα αντίτυπα.




16.
-->
-          «BALKANIA: ηταν το σήμα που χρησιμοποιούσε ο Ζαχαρόπουλος που κατασκεύαζε στην Αθήνα , ελαφρα 4χ4 φορτηγά και 4χ4 τύπου τζίπ.
Μέχρι το 1972,η ¨Ζαχαρόπουλος ΑΒΕΕ» ασχολείτο με την εισαγωγή Ρουμάνικων και Ινδικών αυτοκινήτων.
Το 1975,σχεδιάζει και κατασκευάζει ενα φορτηγό 4χ4,με κινητήρα Diesel – Mercedes Benz 3200 CC, με μεταλλική καμπίνα και για φορτίο 1500 κιλών.
Το 1979,το αυτοκίνητο επανασχεδιάζεται με νέα μοντέρνα πολυεστερική καμπίνα. Κατασκευάζεται μέχρι το 1984,οπότε με τον νέο φοροεισπρακτικό νόμο σταματάει η παραγωγή του. Το 1975 η εταιρεία συναρμολογεί και παρουσιάζει στην Ελληνική αγορά ενα ελαφρύ τύπου τζίπ,με το ονομα AUTOTRACTOR.Το αυτοκίνητο ηταν στην ουσία,ενα εδώ συναρμολογημένο τύπου τζίπ, το “MAHINDRA”.Kαι αυτό βέβαια ηταν ενα αντίγραφο απο τα πρωτογενή Αμερικάνικα
Το αυτοκίνητο «φόραγε» κινητήρα diesel 3.100 cc 62 HP PEUGEOT.
Το εκμοντερνισμένο πιο «καλό»μοντέλο « AUTOTRACTOR KZ “, φορούσε κινητήρα βενζίνης πάλι της PEUGEOT 2.500 cc , 103 HP.




17.
-->
-->7 - ENFIELD-NEORION
Η Enfield Automotive Ltd, με έδρα το Λονδίνο, ειδικευόταν στη σχεδίαση και κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 1972 εξαγοράστηκε από τους αδελφούς Γουλανδρή, οι οποίοι τη μετονόμασαν σε «Enfield-Neorion» και μετέφεραν τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Νεωρίου.

Ένα από τα μοντέλα που δέχτηκαν τις σχεδιαστικές... επεμβάσεις του Γιώργου Μιχαήλ ήταν το Ε 8000. Επρόκειτο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με αυτονομία γύρω στα 110-130 χλμ. και τελική ταχύτητα 65 χλμ./ώρα. Παρήχθησαν όμως ελάχιστα κομμάτια, γεγονός που οφειλόταν στη σχετικά υψηλή τιμή του και στο φορολογικό «σκόπελο» τον οποίο έπρεπε να αποφύγουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. 




18


--> 
Ο Μιχαήλ σχεδίασε το 1974 το «Σικάγο», ένα πολυτελές βενζινοκίνητο όχημα παντός εδάφους, το οποίο παρήχθη όμως μόλις σε δύο αντίτυπα.

















19.
-->- ZEBRA DAIHATSU
Η Automeccanica AEBE ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 από στελέχη της Αυτοκινητοβιομηχανίας Ελλάδος, η οποία ήταν γνωστή για την παραγωγή των Scout και Amico, που αποτελούσαν παραλλαγές του Fiat 127. Το Zebra, αντιθέτως, κατασκευαζόταν πλήρως στην Ελλάδα από την Automeccanica και βασιζόταν στο Daihatsu Charade.



--> - Το επαγγελματικής και επιβατικής χρήσης Zebra άρχισε να παράγεται το 1981, ενώ από το 1985 δεν έφερε το σήμα της Daihatsu. Την ίδια χρονιά η Automeccanica εξασφάλισε την άδεια της Lada για την κατασκευή στη χώρα μας του Niva, το οποίο παρήγαγε και σε ανοιχτή έκδοση.




20.

-->
-          PAN-CAR
Με έδρα την Αθήνα, η Pan-Car άρχισε το 1977 την παραγωγή του Buggy, που δανειζόταν σασί και μηχανικά μέρη από τη Volkwagen. Το 1992 παρουσίασε την πρότασή της στα οχήματα εκτός δρόμου, με το όνομα «Ερμής». Η παραγωγή του δεν προχώρησε και η εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί δύο χρόνια αργότερα. Το Buggy της Pan-Car ήταν μια από τις λίγες ελληνικές προτάσεις για αυτοκίνητα «ελεύθερου χρόνου».






21.
-->
M A V A

H ΜΑΒΑ αρχικά ηταν η Ελληνική εταιρεία εισαγωγής των αυτοκινήτων RENAULT .
Το 1979 αποφασίζει την σχεδίαση και κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Την σχεδίαση αναλαμβάνει ο Ελληνας βιομηχανικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Γιώργος Μιχαήλ.
Πάνω σε μηχανικά μέρη απο RENAULT,ο Γιώργος Μιχαήλ,σχεδιάζει και κατασκευάζει το πρότυπο ενός ελαφρού πολλαπλών χρήσεων οχήματος που ονομάζεται “FARMA”
Μετά απο αίτηση της MAVA,το αυτοκίνητο στέλνεται στην RENAULT στην Γαλλία,οπου μετά απο εξονυχιστικούς ελέγχους και δοκιμές,παίρνει εγκριση τύπου και μάλιστα με τ ονομα της RENAULT.
Το αυτοκίνητο γίνεται επιτυχία και κατασκευάζεται σε πολλούς τύπους,οπως επηβατηγό-φορτηγό,ακόμα και τύπου τζίπ.
Χρησιμοποιεί κινητήρα 845 cc 34 HP,με τελική 110 χλμ/ωρα

-->Το 1984 σχεδιάζεται ο διάδοχός το FARMA S με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες που το είχαν προ ονομάσει «το Ελληνικό Τζίπ». -->Την ιδια εποχή αλλάζει ο νόμος,η παραγωγή κρίνεται αντιοικονομική και σταματά,και μετά απο λίγο κλείνει και το εργοστάσιο.





22.
-->
-->
-          HERCULES
Εργοστάσιο κατασκευής «αγροτικών» οχημάτων-μηχανημάτων , στην Κέρκυρα.
Χρησιμοποιούσε τμήματα της NAMCO (PONY),και κινητήρες , MITSUBISHI , KUBOTA και RUGGERINI.
Παρήγαγε αυτοκίνητα μεταξύ των ετών 1980 και 1983
Απο τα γνωστότερα μοντέλα της το "Hercules light all terrain vehicle" toy 1980






23.
-->
-->
-          AGRICOLA

Ελληνας κατασκευαστής στην Θεσσαλονίκη. ( Γ. Τσολακίδης)
Κύρια προιόντα,φορτηγά πολλαπλών ρόλων 4χ4,και διάφορα αγροτικά μηχανήματα.
Το AGRICOLA 25 GT 4X4 truck, ηταν ενα εξυπνης σχεδίασης πολλαπλών χρήσεων,τετρατροχο-τετρακίνητο φορτηγό όχημα,με μεταλλική καμπίνα,και μηχανικά μέρη απο MERCEDES-BENZ 180 D diesel. Mε δυνατότητα φορτίου 1650 κιλών,και μεγίστης ταχύτητας 80 χλμ/ωρα,ηταν ενα τυπικό Ελληνικό αγροτικό οχημα,που εξαφανίσθηκε με την αλλαγή του νόμου του 1984-85.




24.
-->
-          AUTO DIANA UNICAR

Ελληνική κατασκευαστική εταιρεία στην Θεσσαλονίκη, μεταξύ των ετών 1975 και 1984.
Κύριο προιόν της εταιρείας το UNICAR (καμία σχέση με το συνονόματο Ισπανικό),ηταν ενα μάλλον βαρέως τύπου φορτηγό 4χ4,με ικανότητα φορτίου 1500 κιλά.
Χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη MERCEDES-BENZ Diesel, και αξονες απο DODGE. To 1984 που αλλαξε ο φοροεισπρακτικός νόμος στην Ελλάδα,ακολούθησε την μοίρα και αλλων Ελλήνων κατασκευαστών,και εξαφανίσθηκε.






25.
 
-->
-          Ε Β Ι Α Μ
Ελληνική Βιομηχανία Αγροτικών Μηχανημάτων

Κατασκεύαζε,μεταξύ αλλων αγροτικών μηχανημάτων,σ εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη,και φορτηγό 4χ4,εκμεταλευόμενη την νομοθεσία που κατέτασε κάθε οχημα που μπορούσε να κάνει και αγροτικές δουλειές,στην κατηγορία των αγροτικών μηχανημάτων,με αποτέλεσμα την ελάχιστη εως μηδενική των φορολόγιση. (ο νόμος αλλαξε το 1984).
Στην κατηγορία αυτή κατασκευάσθηκαν περίεργα οχήματα/εργαλεία,που ηταν μισά αυτοκίνητα-μισά τρακτέρ,με 3 ή και με 4 τροχούς.
Μεγαλύτερος κατασκευαστής ,μία Κρητική εταιρεία με τα μοντέλα CANDIA-KRONOS_MINOS_MINOTAUROS και αλλα.
Αλλος κατασκευαστής στον Βόλο με το “DEMETRA”
H EBIAM (oπως και η AGROMAX στην Αρτα, η AGROCAR στην Αθήνα,και αλλες ),κατασκεύασαν ενα τύπο τετρατροχου-τετρακίνητου οχήματος,με δυνατότητα φορτίου απο 500 εως 1000 κιλα.




26.
-->
-          S C A V A S

Σχεδιαστής/κατασκευαστής/μηχανικός ο Βασίλειος Σκάβας.
Αποκτώντας εμπειρία απο την εργασία του ( στην ΒΙΑΜΑΞ),ξεκίνησε την πρώτη του σχεδίαση το 1969,κάνοντας σχεδόν τα πάντα,οσον αφορά την κατασκευή του πρoτύπου.
Το SCAVAS 1 , ηταν ενα σπόρ αυτοκίνητο με κινητήρα N.S.U. 1200,και παρουσιάσθηκε το 1973. Το αυτοκίνητο,μετά απο εντονες πιέσεις του Κώστα Καββαθά,ιδιοκτήτη των 4 Τροχών, πήρε αδεια κυκλοφορίας,αλλα ποτέ αδεια εγκρισης για παραγωγή.

Το δεύτερο μοντέλο ηταν το πανέμορφο SCAVAS 2,που παρουσιάσθηκε το 1992,και προοριζόταν για παραγωγή. Για μιά ακόμα φορά το Ελληνικό κράτος,του εδωσε αδεια κυκλοφορίας,αλλα οχι αδεια παραγωγής.
Το SCAVAS3 , το 1996,δεν ξεπέρασε ποτέ το στάδιο σχεδίασης.




27.

-->
-          SFAKIANAKIS

H “SFAKIANAKIS”, είναι ενα γκρούπ επιχειρήσεων,που δραστηριοποιείται σε τρείς χώρες με προσωπικό περίπου 1000 ατόμων.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1961 (και αφού είχε διαδεχθεί διάφορες παρόμειες οικογενειακές επιχειρήσεις) και ονομάσθηκε “ BUSSING HELLAS”.
Αρχικά εφτιαχνε αμαξώματα πάνω σε εισαγώμενα σασί.
Αργότερα,κάνοντας αρχικά χρήση τεχνολογίας απο την Γερμανική «ΜΑΝ»,και αργότερα απο την επίσης Γερμανική «BUSSING»,αρχισε να φτιάχνει εξ ολοκλήρου,λεωφορεία – πούλμαν,κλπ οχήματα.
Δημιούργησε επίσης και μιά σειρά λεωφορείων και φορτηγών,πάνω σε εισαγώμενο Ιαπωνικό σασί της «ΗΙΝΟ» Ενας αριθμός της παραγωγής , εξήχθει σε Μέση Ανατολή και Ανατολική Ευρώπη.
Απο το 2006,η εταιρεία ασχολείται ,μόνο,μετην εμπορία αυτοκινήτων και συναφών εξαρτημάτων.






28.

-->S A R A C A K I S  Ο ομιλος επιχειρήσεων των αδελφών Σαρακάκη,ηταν στην ουσία ενας απο τούς δύο μεγάλους κατασκευαστές λεωφορείων-φορτηγών,κλπ οχημάτων.
Η εταιρεία ξεκίνησε απο την Θεσσαλονίκη το 1923,ως εισαγωγέας οχημάτων και ανταλλακτικών. Το 1941 τα κεντρικά γραφεία μεταφέρονται στην Αθήνα.
Ουσιαστικά σαν κατασκευαστής ξεκίνησε το 1954.
Το 1962,αρχίζει την κατασκευή /παραγωγή αμαξωμάτων,πάνω σε εισαγώμενα σασί. Το 1966 αρχίζει την κατασκευή λεωφορείων πάνω σε δική της σχεδίασης και κατασκευής σασί,με μηχανή VOLVO. Ηταν η σειρά SB 55 – SB 556 - SB 85 - SB 95. ( To SB σήμαινε SARACAKIS BROTHERS).
Το 1974 κατασκευάζει το πρώτο χωρίς σασί λεοφωρείο, το SBAV, και μετά απο συνεχείς αναβαθμήσεις φθάνει στο SBAV 90 το 1990
Πετυχημένα μοντέλα ,που εγιναν και μεγάλη εξαγωγική επιτυχία σε χώρες κυρίως της Μέσης Ανατολής
Εκτός των αλλων η εταιρεία συναρμολόγησε (και αλλα κατασκεύασε ) σειρά οχημάτων 4χ4,τρίκυκλων μεταφορικών,τρακτέρ και αλλων τύπων.
Αυτή την εποχή η εταιρεία ουσιαστικά λειτουργεί μόνο σαν εμπορική.







29.ΒΙΑΜΑΞ.
-->
-          Μια απο τις μεγάλες Βιομηχανίες στη Ελλάδα,μ εργοστάσια στην Αθήνα-Θασσαλονίκη και Λάρισσα.
Ηταν απο τις πρωτοπόρες εταιρείες,που διέθεταν απο παλαιά,ποιοτικό ελεγχο,τεχνική εκπαίδευση και υποστήριξη,γραφείο ερευνας και παραγωγής κ.λ.π..
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1930 απο την οικογένεια Φωστηρόπουλου,που ως τότε λειτουργούσε ως εισαγωγέας της MERCEDES BENZ.
Aπο το 1956 αρχισε να κατασκευάζει αμαξώματα λεωφορείων,και απο το 1961 γίνεται κατασκευαστής οχημάτων. Οχήματα οπως το R 495 και το R514 τύπου πούλμαν,εδραιώνουν την ποιότητα των κατασκευών. Εως τα τέλη της δεκαετίας του 80, η εταιρεία κατασκευάζει χιλιάδες οχήματα (Λεωφορεία-πούλμαν- τρόλει-τρακτέρ-αμαξώματα-σασί για λογαριασμό αλλων εταιρειών,και αλλα πολλά). Μεγάλες επιτυχίες οχήματα οπως τα F 530 και F 580 πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς στην Ελλάδα,και εξάγονται σε επίσης μεγάλους αριθμούς στο εξωτερικό (Ευρώπη-Ασία και Αφρική). Τέλη της δεκαετίας του 80,η εταιρεία κάτω απο το βάρος της πετρελαικής και οικονομικής κρίσης,του εντονου εγχώριου και αλλοδαπού ανταγωνισμού και της εμφάνισης των νέων νόμων που επέτρεπαν την αρθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων λεωφορείων απο το εξωτερικό,γονάτισε και εκλεισε.


30.
-->
ΕΛΒΟ Eλληνική Βιομηχανία Οχημάτων




-->
Δημιουργήθηκε το 1972 μετά απο συμφωνία του κράτους με την Αυστριακή STEYR-DAIMLER-PUCH με το όνομα STEYR HELLAS S.A.  Mέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80 η STEYR Αυστρίας κατείχε το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου.  Το 1986 το Ελληνικό κράτος αποκτά την πλειονότητα της εταιρείας και την μετονομάζει σε ELVO.  Η αρχική παραγωγή της εταιρείας ήταν αγροτικά μηχανήματα, τρακτέρ, φορτηγά και μοτοποδήλατα σχεδίασης της STEYR και της PUCH.  Tεράστιες παραγγελίες απο το κράτος για φορτηγά οχήματα, διαφόρων τύπων, για τις ένοπλες δυνάμεις και τις Δημόσιες υπηρεσίες, δίνουν ώθηση στην εταιρεία.  Το 1981 εδώθει παραγγελία και κατασκευάσθηκε το ερπυστριοφόρο όχημα μεταφοράς προσωπικού LEONIDAS ,στην ουσία αντίγραφο (με ελάχιστες διαφοροποιήσεις) του Αυστριακού STEYR 4K 7 FA.
-->
Το 1987 η εταιρεία παράγει το LEONIDAS 2, με ουσιαστικές διαφοροποιήσεις απο το «1» και σε μεγάλους αριθμούς.  Στα χρόνια που ακολούθησαν η ΕΛΒΟ εγινε σχεδόν ο αποκλειστικός προμηθευτής του Ελληνικού Δημοσίου, κατασκευάζοντας φορτηγά (στρατιωτικά και μή) με κινητήρες της STEYR.  Παρήγαγε και τα φορτηγά τύπου Β για τον Ελληνικό Στρατό της STEYR 680Μ3 σε έκδοση 6x6 και 680Μ σε έκδοση 4x4.  Και ακολούθησε το τελείως Ελληνικό (σχεδιαστικά αμάξωμα) STEYR 12Μ με τα ίδια μηχανικά μέρη.
-->
Παράγει ακόμα και σήμερα το 240 G και 290 G ½ του τόνου πάλι για τον Ελληνικό Στρατό.  Και 290 Τ, κλειστού τύπου για την αστυνομία και την πυροσβεστική.  Επίσης λεωφορεία όπως π.χ. το MIDAS και EUROPE του 1993 με μεγάλες εξαγωγές.  Σημαντική εξαγωγική επιτυχία το 1996 στην Σιγκαπούρη, που ήταν και η πρώτη χρήση λεωφορείων χαμηλού δαπέδου στην περιοχή.
-->
Το 1988 σταματά η συνεργασία με την STEYR.  Οι παραγγελίες από το κράτος ελαχιστοποιούνται λόγω των οικονομικών περικοπών.  Η σχεδίαση και κατασκευή πρωτοτύπου ελαφρού άρματος τύπου «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» αφήνει υποσχέσεις, αλλά δεν παίρνει παραγγελίες.  Μια Ελληνο-Γερμανική συμφωνία για την κατασκευή ενός επιβατηγού σπόρ αυτοκινήτου, που το πρωτότυπό του παρουσιάζεται στην Φρακφούρτη το 2001, του ELVO ALETIS, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης δεν προχωρά.
Από το 2000 η ΕΛΒΟ είναι μερικώς ιδιωτικοποιημένη.  Αυτή την εποχή κατασκευάζει κατόπιν αδείας το HUMMER σε διαφορετικές μορφές και χρήσεις, σειρά λεωφορείων, φορτηγών κ.λπ.







30.

-->
- ALETIS.  Ενα αυτοκίνητο που θα έφτιαχνε η Ελληνική ΕΛΒΟ σε συνεργασία με Γερμανική εταιρεία και ηταν βασισμένο σε μηχανικά μερη V.W.  Το πρωτότυπο παρουσιάσθηκε στην έκθεση της Φρακφούρτης αλλά τελικά δεν προχώρησε.


-->
-          Μετά τον παγκόσμιο πόλεμο ξεκινήσαμε μαζί με όλους τους άλλους και όλοι τότε ήμασταν σε μια κατάσταση επιεικώς δραματική.  Δραματική, γιατί δεν υπήρχαν λεφτά, δεν υπήρχαν εργοστάσια, δεν υπήρχαν επιστήμονες, δεν υπήρχαν τεχνίτες.  Υπήρχε όμως το βασικό:  Η ανάγκη της επιβίωσης.  Κι εκεί τα πήγαμε καλά.
-          Κατ' αρχάς φτιάξαμε τα απαραίτητα αυτοκίνητα - εργαλεία.  Τα αυτοκίνητα που χρειάζονταν στην ύπαιθρο, για να κάνουν δουλειά, να μεταφέρουν τις σοδειές, την γυναίκα τους και τα παιδιά τους.  Και για να φτιάξουμε αυτά τα αυτοκίνητα, σκεφτήκαμε - δουλέψαμε - ανακαλύψαμε και προχωρήσαμε στην παραγωγή και πουλήσαμε και αναβαθμίσαμε και ξαναπουλήσαμε, και ΤΟΤΕ ;
-          Τότε το κράτος (που είμαστε εμείς) αλλάξαμε τους νόμους και ότι είχαμε καταφέρει μέχρι τότε το διαλύσαμε.  Και επειδή τα εργαλεία είναι απαραίτητα και δεν τα βρίσκαμε εδώ, τα αγοράσαμε (και αγοράζουμε) από έξω.  Και οι τεχνίτες ; τα μυαλά ; τα σχέδια ;.
-          Και είχαμε φτιάξει βιομηχανίες που έφτιαχναν φορτηγάκια.  Στην αρχή απλώς έκαναν την δουλειά τους και τα περισσότερα μέρη τους ηταν εισαγόμενα.  Αργότερα φτιάξαμε περιφερειακές βιοτεχνίες και φτιάχναμε τα περισσότερα μέρη τους εδώ.  Και το κυριότερο ήταν ότι αυτά τ’ αυτοκίνητα ήταν τόσο καλά, που τεράστια Ευρωπαικά εργοστάσια τα υιοθετούσαν και αυτά έφεραν και τα σήματά τους.  Ηταν τόσο καλά που τα αγόραζαν οι ΞΕΝΟΙ (ξέρετε αυτοί οι «κουτοί»).  Και θα σας πώ και κάτι ακόμα και εμείς κονομoύσαμε και περνούσαμε καλύτερα.  Και τότε, το κράτος (που είμαστε εμείς), άλλαξε τους νόμους και ότι είχαμε καταφέρει μέχρι τότε, το διαλύσαμε.
-          Και είχαμε φτιάξει βιομηχανίες και περιφερειακές βιοτεχνίες, που δούλευαν χιλιάδες έλληνες (και φέραμε κι εργάτες απ΄ έξω, γιατί εμείς δεν φθάναμε) που έφτιαχναν λεωφορεία και πούλμαν και φορτηγά και τρακτέρ και μηχανάκια και ποδήλατα και γεννήτριες και καράβια και  και  και.  Και τότε το κράτος (που είμαστε εμείς) άλλαξε τους νόμους και τα περισσότερα απ όσα είχαμε καταφέρει μέχρι τότε, τα διαλύσαμε.
-          Και τι έχει μείνει ?  Εχουν μείνει ελάχιστοι που φτιάχνουν αμαξώματα.  Στην ουσία μόνο ενας μεγάλος κατασκευαστής υπάρχει, η ΕΛΒΟ.  Εχουν μείνει όμως πάρα πολλοί, που είναι σίγουρο πλέον, ότι ΔΕΝ θα ξανατολμήσουν να κάνουν ή ξανακάνουν κάτι στην Ελλάδα.  Και αυτό, γιατί το κράτος (που είμαστε εμείς) θα ξαναλλάξει τους νόμους, για να καταστρέψει τις όποιες προσπάθειες γίνουν και εάν δεν αλλάξει τους νόμους, θα επικαιροποιήσει την από αρχαιοτάτων χρόνων δυνατότητα του λαού μας, να σκοτώσει ο ένας τον άλλον.

                                              
-->
-Δείτε στους παρακάτω συνδέσμους, της  κατασκευές (φωτο) ενός Έλληνα(Δ.Κορρές) σε δράση   κι ας αναλογιστούμε το μέγεθος της εθνικής  - πολιτειακής αφασίας – αδιαφορίας  .
http://www.youtube.com/watch?v=CtAMsFuwnvc&feature=related










-Στην επόμενη ανάρτηση θα παρουσιάσουμε τους Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων .























14 σχόλια:

  1. Φίλε Σταύρο με μελαγχόλησες.
    Από μικρό παιδί θαύμαζα και ζήλευα όλους τους Ευρωπαίους που είχαν τα δικά τους αυτοκίνητα και ονειρευόμουν ότι κάποτε και η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει το δικό της φτηνό και καλό αυτοκίνητο. Κάτι άκουγα για προσπάθειες Ελληνικές (διάβαζα τους 4Τ). «έγκριση τύπου» αλλά δεν καταλάβαινα το παιχνίδι τότε.
    Η αλήθεια ήταν ότι κάποιοι μας ήθελαν μονο καταναλωτές. Και το «Ελληνικό» κράτος νομοθέτησε ώστε "όσα είχαμε καταφέρει μέχρι τότε, τα διαλύσαμε".
    Εδώ θα μου πεις διαλύσαμε παγκοσμίως επιτυχημένους παραγωγικούς κλάδους, στα πειραματικά αυτοκίνητα θα κολλούσαμε;
    Ψάχνουμε να βρούμε τι φταίει για το χάλι μας.
    Ας κοιταχτούμε πρώτα στο καθρέπτη.
    Δύστυχος ο Ρωμιός δεν έγινε ποτέ Έλληνας.
    Από ένα λάτρη της τεχνολογίας παίρνεις Άριστα.

    ΥΓ που τα βρήκες ρε θηρίο όλα αυτά τα στοιχεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. -Όταν πήρα την απόφαση φίλε Dyer να ψάξω στο διαδίκτυο για Ελληνικές κατασκευές αυτοκινήτων , δεν πίστευα σε αυτά που αντίκριζα!!! Δεν είχαν τελειωμό οι κατά καιρούς κατασκευές Ελληνικών αυτοκινήτων!! Αυτά που παρουσιάζω,δεν είναι ούτε τα μισά!! Εάν πιο πριν , μου έλεγε κάποιος ,πως η Ελλάδα κατασκευάζει αυτοκίνητα , τραίνα και αεροπλάνα από το 1920, σίγουρα θα τον περνούσα για τρελό!!! Τα συναισθήματά μου σε όλη αυτή την ιστορική αναδρομή ανάμικτα...., χαρά και περηφάνια διότι εμείς οι Έλληνες μπορούμε και δεν υστερούμε….. λύπη και απογοήτευση διότι κάποιοι είχαν άλλα σχέδια γι’ αυτό τον τόπο, έναν τόπο που κάποιοι θέλανε να υπάρχουν μόνο καταναλωτές. Τι κρίμα.....

    -Όσο η νοοτροπία ,η σκέψη και η αντίληψή μας θα εμπεριέχει στοιχεία ρωμιού, η Ελλάδα θα οδηγείται από το κακό στο χειρότερο.
    -Ας καθίσουμε αναπαυτικά στη πολυθρόνα μας κι ας απολαύσουμε την βόλτα.... η κατηφόρα είναι πολύ μεγάλη.....


    -ΥΓ- Είναι η μόνη ανάρτηση έως τώρα, που πραγματικά με κούρασε, αφιέρωσα πολύ χρόνο, αλλά χαλάλη.... Άξιζε και το χάρηκα πάρα πολύ. Όπως θα χαρώ και την επόμενη ανάρτηση ,για τους Έλληνες σχεδιαστές..... (εκεί να δεις Dyer τι γίνετε!!!) .
    Το αρνητικό είναι , πως στο τέλος σου αφήνει και αυτό το αίσθημα πικρίας.
    -Αχ Ελλάδα..... πότε επιτέλους θα τιμήσεις το όνομά σου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σταυρο ασχολούμε με την αυτοκίνηση, και ειληκρινά δεν πιστευω σε αυτά που βλέπω.. ¨ηξετρα για την κατασκευή αεροπλάνων, ήξερα για το ποννυ, για το Ηλεκτρικό αυτοκινητο, τα SCAVAS τους γνωστους κατασκευαστες λεωφορειων, την ΕΛΒο (ομολογω ότι δεν ηξερα ότι δεν κατασκευαζαμε hummer)
    δεν ήξερα για αυτό τον αριθμό κατασκευαστων..
    Επίσης Ξέρω ότι κατασκευάζονταν τη δεκαετία του 80, στην Αθήνα το opel CADET , και στο ίδιο εργοστάσιο κάποιομοντελο της Alfa romeo
    Τέλος στο βόλο κατασκευάζονταν μεχρι τις αρχες του 90 , στο Βόλο απο τον Θεοχαράκη, τα Nissan sunny kai pick up..
    αλλά για το γνωστό λόγο, (αναλγησία της Ελληνικής πολιτείας,) σταματησε η Παραγωγή τους.
    Mαλιστα επειδή ενας δικος μου δουλευε στο εργοστασιο της GM , δεν σταματησε η παραγωγή αλλά μεταφερθηκε αλλου,,
    τωρα Αυτες οι Εταιρίες ειναι στην ισπανια και την Πορτογαλία, Ενώ Η ρουμανικη dacia κατασκευαζει με την βοήθεια της ρενο και της Νίσσαν, μοντέρνα συγχρονα αυτοκίνητα που τα αγοράζουμε εμείς...

    Τέλος το μόνο που μπορώ νπω ειναι ενα ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ σε σένα...
    διαβαζω περιοδικα αυτοκινήτου, συνεχώς, Εχω διαβάσει ουκ ολίγους "φαλέλους" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ...
    Αυτό που Εκανες Είναι το "πληρέστερο Ρεπορταζ" που εχω διαβάσει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σταυρο, συγνωμη για το 2ο post,
    Φίλε Dyer , τις ίδιες σκέψεις έκανα κι εγώ μικρός... Αυτό το παράπονο ειχα, που δεν υπηρχε Ελληνικο αυτοκινητο..
    Α ρε Σταυρο που ήσουν τότε ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως είπα και στον Dyer φίλε Θόδωρε αυτά που παρουσιάζω δεν είναι ούτε τα μισά, αλλά πιστεύω πως είναι τα πιο σημαντικά. Ας είναι καλά το διαδίκτυο.... χωρίς αυτό, δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα.Έψαξα πολύ και σε Ελληνικά αλλά και σε ξένα site. Υπάρχουν αρκετά εαν ψάξεις.
    - Τελικά φίλε μου δεν μας φταίει κανείς.... μόνοι μας βγάλαμε και βγάζουμε τα μάτια μας και εμείς είμαστε αυτοί που καθορίζουμε το μέλλον και την τύχη μας και εμείς είμαστε αυτοί που επιτρέπουμε σε κάποιους άλλους (εκτός Ελλάδος)να μα επιβάλουν τα δικά τους συμφέροντα και να ζούμε σε μια κατοχική κατάσταση.... σε μια κατάσταση ομηρίας....
    -Η Ελλάδίτσα μας είχε , έχει και θα έχει πολλούς και αξιόλογους επιστήμονες . Πάντα όμως θα τους διώχνει μακριά της , γιατί έτσι βολεύει το σύστημα, το οποίο δημιουργήθηκε από την "ανάγκη" κάποιον για χρήμα και εξουσία και αυτό δυστυχώς έχει πλέον γίνει παράδοση.... μια παράδοση που θέλει τους κάτοικους αυτής της κακόμοιρης χώρας να ζούν στην καταναλωτική πραγματικότητα και στασιμότητα.
    Η ελπίδα, λένε κάποιοι, πως πεθαίνει τελευταία..... όμως πεθαίνει....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρόλο που ξέχασες τα Magiurus λεωφορεία σε θαυμάζω που ξετρύπωσες όλα αυτά τα τροχοφόρα που μου ήταν άγνωστα!
    Έλα, πες μας τώρα και το ευχάριστο…!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. -Αν δεν κάνω λάθος τα MAGIRUS-DEUTZ ,ήταν Γερμανικά. Η ΒΙΑΜΑΞ ήταν μια από τις εταιρίες-αμαξοποιοί που "έντυναν" το σασί-μηχανικά μέρη , τα οποία ήταν Γερμανικά - Ευρωπαϊκά.
    Δεν γνωρίζω εαν γινόταν εδώ, εξολοκλήρου η συναρμολόγηση.
    - Όπως προ ανάφερα σε Dyer και Θόδωρο,αυτά δεν είναι(χωρίς υπερβολή) ούτε τα μισά.... !!!

    - Γνωρίζεις ότι στην Ελλάδα κατασκευάστηκε το 1890(;)ατμομηχανή(τρένο)....;;!!!
    Δεν είχα όμως λεπτομερή στοιχεία για να το παρουσιάσω.....


    - Η Ελλάδα, οι Έλληνες, καλέ μου Φίλε Άθεε, είχε κι έχει πολλές δυνατότητες. Μας έχουν αποκοιμίσει όμως οι μεσαιωνικές ιδεολογικές κατευθύνσεις, είτε αυτές είναι θρησκευτικές, είτε κοινωνικές,είτε πολιτικές, είτε τα χίλια μύρια που έχει υποστεί αυτός ο κακόμοιρος τόπος.


    - Ο Θωμάς δεν λέει να βγει ακόμη... έχει πάρει και 1ημέρα από τον 10ο!! Κάθε ημέρα πηγαίνουμε για περπάτημα... αλλά δεν συγκινείτε με τίποτα!!
    Λες να πήρε χαμπάρι τι γίνετε στην Ελλάδα......
    -Όταν με το καλό έρθει....θα το μάθεις σίγουρα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΣΤΑΥΡΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ!!!! ΜΕΛΑΓΧΟΛΗΣΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΣΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΦΩΤΕΙΝΑ ΜΥΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΤΣΙΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ) ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΓΚΩΣΜΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΕΡΕΩΜΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ? ΑΡΚΕΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΤΖΗΔΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΝ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ. ΜΑΝΟΣ (KNIGHT RIDER)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. -Σ’ ευχαριστώ Μάνο . Το πολιτικό σύστημα ήταν και θα είναι κολλημένο στα δικά του οικονομικά συμφέροντα , αυτό δεν νομίζω πως πρόκειται ποτέ να αλλάξει .
    Άξιοι Έλληνες υπάρχουν Μάνο μου ,αλλά δυστυχώς ήταν – είναι και θα είναι αναγκασμένοι να παρουσιάζουν το ταλέντο και την αξία τους εκτός της Ελληνικής επικράτειας .
    - Να ΄σε πάντα καλά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλε Σταυρο μου αρεσε πολυ η ερευνα που εκανες μπραβο σου αλλα θελω εαν μπορεις και εχεις ακουστα να κανεις μια ερευνα για τα (μαρκοτσια) τετρατροχα οχηματα με καροτσα που τα χρησιμοποιουσαν κυριος για αγροτικες δουλειες στα χωρια εδω της θεσσαλιας επισης ξερω επειδη ειμαι κατοχος ενως τετοιου οχηματος οτι χρησιμοποιουσαν κινητηρα πετραιλεου μονοκυλινδρο και υδροψυκτο ελληνικης κατασκευης (αφοι αποστολιδη) ετσι γραφει τουλαχιστον ο παππους μου που το ειχε δεν ειναι εν ζωη και ετσι δεν μπορω να μαθω λεπτομεριες για το οχημα και τον κινητηρα του επισης φερι πολυ μεγαλο βολαν και σασμαν 4η απο mercedes. Η ονομασια του ως μαρκοτσι μαλλον ειναι ονομα απο καποιον. αυτα! σε ευχαριστω για τιν υπομονη σου και περιμενω μηνημα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια και χαρά σου, Σταύρο.
    Καιρό πολύ είχαμε να τα πούμε.
    Ούτε φυσικά και του λόγου μα γνώριζα ότι έχουν γίνει τόσες προσπάθειες στο πεδίο αυτό. Και ούτε μπορώ να φανταστώ τις κοστοβόρες προσπάθειες του επίσημου (παρα)κράτους για το πνίξιμό τους.
    Αλλά κι αυτοί οι άνθρωποι τι ήθελαν; Δεν γνώριζαν τις ανειλημμένες υποχρεώσεις των διαχειριστών του επίσημου (παρα)κράτους προς τους πάτρωνες και αφεντάδες τους;
    Από τότε -ίσως(!!!) και πιο μπροστά- είχε αρχίσει το ροκάνισμα της εθνικής ανεξαρτησίας μας, που ο γιος του ΑΓΠ, ο ΓΑΠ (αγγλιστί GAP, δηλαδή «κενό»... κάπου εκεί ψηλά, κάτω από το scalp), μας κούνησε ώστε να αποδεχθούμε το μνημόσυνο... συγγνώμην, μνημόνιο ήθελα να πω.
    Συγχαρητήρια για την κοπιώδη, φαντάζομαι, προσπάθεια ανεύρεσης των στοιχείων... ίσως στοιχειών. Ή μήπως δεν έχουν στοιχειώσει την πατρίδα μας;
    Την καλημέρα μου και ευχές για τον 10μηνο Θωμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. -Γειά σου φίλε Βασίλη από την όμορφη Λάρισα. Συγνώμη για την μεγάλη καθυστέρηση στην απάντησή μου . Ο μικρός (Θωμάς) από την γέννησή του, έχει πρόβλημα με το έντερο (μεγάκολο) και εως σήμερα (5μηνών) τρέχουμε σε γιατρούς και νοσοκομείο . όπως καταλαβαίνεις , ο χρόνος και κυρίως η διάθεσή μου, είναι στο ναδίρ .
    - Όσον αφορά τα αυτοκίνητα , πράγματι με πήρε πολύ χρόνο και προσπάθεια γι’ αυτό το αποτέλεσμα, νομίζω πως άξιζε ο κόπος.... και σ’ ευχαριστώ πολύ για την όποια αναγνώριση. Για τα «μαρκότσια» δυστυχώς δεν βρήκα κάτι (αν και τα έχω ακουστά).
    - Αν μπορώ να έχω κάποια ή κάποιες φωτογραφίες ,από το δικό σου συγκεκριμένο όχημα, πολύ ευχαρίστως να το συμπληρώσω – συμπεριλάβω στη παρούσα ανάρτηση.


    - Καλέ μου φίλε ndemonicos επιτέλους είσαι πάλι ‘’κοντά μας’’!! Τον πρώτο καιρό – μήνες τις ‘’εξαφάνισής’’ σου πραγματικά ανησύχησα . Με καθησύχασε ο Αποστόλης αφού με είπε πως πήγες στα μέρη σου για κάποιο διάστημα. Ελπίζω να πήρες δυνάμεις και οξυγόνο ,(φυσικά και την απαραίτητη ηρεμία.... ).
    - Τα πράγματα καλέ μου φίλε είναι τραγικά. Από τα 15 μου χρόνια δουλεύω ασταμάτητα και έχω φτάσει στα 42 να είμαι 10μήνες άνεργος!! Τι ειρωνεία ... Σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο , με ένα πανέμορφο μωράκι που φέραμε στο κόσμο προτού 5μήνες μετά από χρόνια προσπάθειας , οπου έμελε να έχει αυτό το πρόβλημα (μεγάκολο) και σε 2μήνες θα γίνει εγχείρηση . Έχω πουλήσει αρκετά πράγματα για να τα βγάλουμε πέρα και συνεχίζω (δεν υπάρχει στήριξη από πουθενά αλλού).
    - Ας μη συνεχίσω άλλο φίλε ndemonicos, δεν θέλω να με λυπούνται , απλά θέλω να προχωράω με αξιοπρέπεια και ήθος .
    - Να ‘σε πάντα καλά κύριε Νίκο και εάν δεν μπορέσω να σου απαντήσω σε οτιδήποτε , η στο νοσοκομείο θα είμαστε ή θα μου έχουν κόψη το ιντερνετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για τα Μαρκοτσι παιδιά μπορώ να επιβεβαιώσω πως ήταν ελληνικής σχεδίασης και πάρα πολύ αξιόπιστα. Θυμάμαι που κάποιος γνώστης του θέματος μου έκανε λόγο για αυτά και ότι την εταιρία που είχε προβει σε επενδύσεις την βούλιαξε και την χρεωκόπησε και σε αυτήν την περίπτωση ο γνωστός αδίστακτος ξενόδουλος δράστης: το ελληνικό δημόσιο. Τις πληροφορίες αυτές του τις είχε μεταφέρει ο Σωτήριος Σοφιανόπουλος για όσους γνωρίζουν. Ο γνωστός μου μένει Αθήνα και εγώ επαρχία. Όταν θα ξανασυνατηθούμε θα επανέλθω με λεπτομέρειες

    Πάνος Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ συγκινητικό το άρθρο σου, αγαπητέ Σταύρε, δεν είχα ιδέα ότι στην Ελλαδίτσα μας έγιναν τόσες πολλές προσπάθειες. Φυσικά, δεν ήξερα ούτε για το υπερ-όχημα του Δ.Κορρέ.
    Ανησυχώ, όμως, διότι δεν βλέπω άλλη ανάρτηση στο ιστολόγιό σου. Ελπίζω να είσαι καλά,εσύ και η οικογένειά σου. Αν και βλέποντας από τα δημοσιεύματα αριστερώθεν της σελίδας σου, μάλλον δεν πολυπιστεύεις στο Θεό, σου εύχομαι να σε βοηθήσει ξεπεράσεις κάθε πρόβλημα. Επειδή πιστεύω ότι η εργασία σου είναι πιθανόν να κινδυνεύει να χαθεί, θα την αναδημοσιοποιήσω στη ιστοσελίδα μου. Αν έχεις αντίρηση, θα την κατεβάσω αμέσως.
    Δεν το κάνω για να διαφημήσω το σαϊτ μου, το κάνω επειδή μου άρεσε η δουλειά σου και κρίνω οτι πρέπει να την διαβάσουν κι άλλοι.

    http://thassos4x4.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή