"ΑΓΕΙ ΔΕ ΠΡΟΣ ΦΩΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΡΟΝΟΣ"

Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012

ΈΛΛΗΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΈΛΛΗΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ


-Έχουν περάσει σχεδόν 2 χρόνια από την ημέρα εκείνη όπου έγινε η  παρουσίαση στο μπλοκ με θέμα τα : -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
-Τώρα, θα παρουσιάσω τους Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων, όπου και εδώ οι πολυμήχανοι Έλληνες έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους...και συνεχίζουν....
-Δυστυχώς ,όπως με τους κατασκευαστές , έτσι και με τους σχεδιαστές , το απαράμιλλο ταλέντο τους, έλαμψε και διέπρεψε εκτός Ελληνικών συνόρων. Φυσικό επακόλουθο....αφού οι εκάστοτε Ελληνικές κυβερνήσεις θεώρησαν πως η Ελλάδα δεν είχε ανάγκη της πολλά υποσχόμενες μελλοντικές Ελληνικές αυτοκινητοβιομηχανίες .
-Και να ήταν μόνο αυτά........ ως πότε θα μας κυβερνάνε προδότες πολιτικοί.......

-Άς πάμε λοιπόν στους άξιους αυτούς Έλληνες..... κι ας μείνουν οι όποιοι προδότες στο κόσμο τους....στον ψεύτικο αυτό κόσμο τους....


-Jean C.Daninos
-Ο δημιουργός της Facel Vega ο Jean C.Daninos, ζούσε για πολλά χρόνια στις Κάνες, αν και κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου πολέμου βρήκε καταφύγιο στην Βόρειο Αμερική, όπου έμαθε πολύ καλά την αγγλική γλώσσα. Ο Daninos γεννήθηκε στο Παρίσι στις 6 Δεκεμβρίου 1906 και μεγάλωσε στο περιβάλλον της οικογένειάς του που κατάγονταν από την Ελλάδα. Η Ελληνική του καταγωγή, του χάρισε μια ιδιαίτερη εκτίμηση στους Αριστοκρατικούς κύκλους της Γαλλίας, που φημίζονταν για τον φιλελληνισμό τους. Ο νεαρότερος αδερφός του Jean, ο Pierre Daninos, είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος συγγραφέας αστυνομικών διηγημάτων.


-
Ο Jean Daninos σπούδασε μηχανικός, ενώ μετά την θητεία του στον Γαλλικό στρατό, έπιασε δουλειά στην Citroen το 1930. Την εποχή εκείνη η Citroen συνεργάζονταν με την Αμερικάνικη εταιρία Edward G.Budd Co Από την Φιλαδέλφεια. Η κυρίως ενασχόληση του Daninos εκείνη την εποχή ήταν να βοηθάει την ομάδα σχεδιαστών της Budd, στα αυτοκίνητα που ετοίμαζε για μαζική παραγωγή, με σχέδια της Citroen.Μέσα από αυτή του την συνεργασία, ο Daninos έγινε ειδικός στην τεχνική της ηλεκτροσυγκόλλησης με νέες μεθόδους, ιδιαίτερα στην συγκόλληση πιο εξωτικών μετάλλων, όπως ο ανοξείδωτος χάλυβας και το αλουμίνιο. Ακόμη εκείνη την εποχή συμμετείχε στην σχεδίαση του Citroen 6CV, του 15CV και στα πρώτα βήματα του Traction Avant, ιδιαίτερα της δίπορτης έκδοσής του.

1960 Facel Vega HK500 Two Door Coupe

-Παρόλη την επιτυχία του όμως, ο Daninos θέλησε να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στον τομέα της αεροναυπηγικής. Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '30, κατείχε διάφορες θέσεις στην βιομηχανία αεροσκαφών της Γαλλίας και το 1938 εγκαινίασε το δικό του εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων αεροσκαφών στο Somerset, της Αγγλίας. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα διαδραματίσει έναν εξέχοντα ρόλο στην συνέχεια της καριέρας του.
-Λίγους μήνες αργότερα, ο Jean Daninos ίδρυσε ένα εργοστάσιο διαμόρφωσης μετάλλων στο Dreux, κοντά στο Παρίσι, που ονομάζονταν «Forges et Ateliers de Construction d'Eure-et-Loir» (Σιδηρουργείο & Συνεργείο Κατασκευών του Νομού Eure-et-Loir) ή απλά από τα αρχικά F.A.C.E.L.s.a., για συντομία. Οι εγκαταστάσεις της Facel στο Dreux γρήγορα έγιναν μια επιτυχημένη επιχείρηση που προμήθευε διαμορφωμένες μεταλλικές επιφάνειες από ανοξείδωτο ατσάλι και αλουμίνιο, που γρήγορα οδήγησε τον Daninos να ανοίξει και ένα δεύτερο εργοστάσιο στο
 Amboise.
-Όπως ήταν όμως τυχερό, η Facel sa. έγινε μεγάλη βιομηχανική δύναμη , ακριβός την εποχή που η Γαλλία θα υπέκυπτε στις Ναζιστικές δυνάμεις. Οι εγκαταστάσεις του Daninos στο Somerset της Αγγλίας άρχισαν τότε να παράγουν υλικά και εξαρτήματα για τα αεροπλάνα που χρησιμοποιούσαν οι συμμαχικές δυνάμεις. Όπως ακριβώς και ο φίλος και συνάδελφος βιομήχανος Marc Birkigt της Hispano-Suiza, ο Daninos δραπέτευσε για την Αγγλία για να ενισχύσει τις εκεί δραστηριότητές του. Η στρατιωτική αρχή της Αγγλίας του συνέστησε τότε να δημιουργήσει ένα παρόμοιο εργοστάσιο στην Αμερική ή τον Καναδά. Ο Daninos κατέληξε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 
-Δούλεψε εκεί κατά την διάρκεια του πολέμου και εκτός των άλλων χρεώθηκε με την εφεύρεση μιας μηχανής παραγωγής πάγου, την «Cuberator», και ενός αυτόματου μηχανήματος για την κοπή και διάτρηση εισιτηρίων του σινεμά. Την ίδια εποχή το ένα του εργοστάσιο στην Γαλλία, το είχαν καταλάβει και το χρησιμοποιούσαν οι Ναζιστές για την κατασκευή γεννητριών που δούλευαν με κάρβουνο και γκάζι.

1952 Ford Vedette Comete coupe
-Στις αρχές της δεκαετίας του '50, οι πελάτες της Facel από την αυτοκινητοβιομηχανία συμπεριλάμβαναν την Γαλλική Ford, την Simca, την Delahaye και την Panhard. Σύντομα βρέθηκε στην θέση να κατασκευάζει ολόκληρα αμαξώματα και να κάνει την τελική συναρμολόγηση για κάποιους από τους πελάτες της. Το πλέον αγαπημένο όχημα εκείνη την εποχή του Daninos ήταν το Ford Vedette Comete coupe, το οποίο είχε σχεδιάσει ο ίδιος και μάλιστα το είχε ονομάσει ο αδερφός του ο Pierre.
-Το 1951, ο Daninos σχεδίασε και κατασκεύασε άλλη μια ειδική έκδοση για την Bentley, αυτή τη φορά ένα coupe, το Cresta II. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το κράτησε για προσωπική του χρήση μέχρι και το 1956.
-Ένας ακέραιος άνθρωπος, με τον αέρα ενός τζέντλεμαν και μια κομψότητα που δεν εγκατέλειψε ποτέ. Ο Jean Daninos αψηφούσε το πέρασμα των ετών παραμένοντας πάντα νέος. Ο κάποτε αγωνιζόμενος στους χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες σκιέρ φανατικός με τα χειμερινά σπορ στα νιάτα του, παρέμεινε αθλητικός τύπος μέχρι τα γεράματά του. Την αγαπημένη του Porsche Carrera την άφησε σε ηλικία 92 ετών. Έγραψε τρία βιβλία για το όνειρό του, τα αυτοκίνητα
-Ο Daninos παντρεύτηκε δύο φορές, και απέκτησε δύο γιούς από την δεύτερη γυναίκα του.

-Αλέξανδρος Ισηγόνης (Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis )

Πόσοι αλήθεια γνωρίζουν ότι ο σχεδιαστής του Mini Cooper ήταν Έλληνας;
-Ένα από τα πιο όμορφα, τα πιο αξιολάτρευτα, τα πιο διαχρονικά αυτοκίνητα όλων των εποχών.ιστορία του Αλέξανδρου Ισηγόνη που από την Μικρασιατική Καταστροφή κατέληξε στη Βρετανία σχεδιάζοντας ένα "παιχνίδι"   που κατέκτησε τους δρόμους όλου του κόσμου.
 


- Ο Ισηγόνης γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1906 από εύπορους γονείς. Ο πατέρας του Κωνσταντίνος, μηχανικός στο επάγγελμα, καταγόταν από την Πάρο, ενώ η μητέρα του Χίλντα ήταν Γερμανίδα.
Το 1922 ο νεαρός Αλέξανδρος έχασε τον πατέρα του και έζησε το δράμα της μικρασιατικής καταστροφής. Σώθηκε – χάρις στη βρετανική υπηκοότητα του πατέρα του – από ένα αγγλικό πολεμικό πλοίο και μαζί με τη μητέρα του βρέθηκε ένα χρόνο αργότερα στο Λονδίνο.
-Αν και η δική του επιθυμία ήταν να σπουδάσει Καλές Τέχνες, κατέληξε στο Πολυτεχνείο ύστερα από την προτροπή της μητέρας του .
- Κατάφερε πάντως να ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, διακρινόμενος στο σχέδιο, στο οποίο ήταν ο καλύτερος. Λίγο καιρό αργότερα άρχισε να ανακατεύεται με την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εκείνα τα χρόνια βρισκόταν σε μεγάλη ακμή στη Μεγάλη Βρετανία. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από την «Humber», δούλεψε στο τμήμα αναρτήσεων της «Morris Motor Company». Κατάφερε να γλιτώσει τη στράτευση και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αφού η εταιρία του είχε αναλάβει συμβόλαια με τον βρετανικό στρατό και ο ίδιος ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό ενός αναγνωριστικού οχήματος.
-Με το τέλος του πολέμου αφοσιώθηκε ξανά στη μεγάλη του αγάπη, τον σχεδιασμό αυτοκινήτων και το 1948 παρουσίασε το διάσημο «κουνούπι» του, το Morris Mosquito ή Morris Minor, το οποίο συνέχισε να κατασκευάζεται μέχρι το 1971.
 
-Ο Ισηγόνης έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά και τον Αύγουστο του 1959 παρουσίασε το Morris Mini Minor (ή Mini Cooper όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα), ένα αυτοκίνητο «σπαρτιατικής» λογικής, χωρίς επιπρόσθετα αξεσουάρ και περιττές πολυτέλειες, αφού ο δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού.
-Το Mini έγινε παγκόσμιο μπεστ σέλερ, πούλησε 5,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο (το αγγλικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία) και χάρισε στον σχεδιαστή και εμπνευστή του μια θέση ανάμεσα στους Μεγάλους του 20ου αιώνα. Το «Κουπεράκι», σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας των 60’s, αγαπήθηκε όσο ελάχιστα αυτοκίνητα, αποκτήθηκε από όλες τις κοινωνικές τάξεις και ηλικίες και βρισκόταν στην εργοστασιακή παραγωγή μέχρι το 2000, όταν με βελτιώσεις και παραλλαγές κυκλοφόρησε ως «New Mini» από την BMW. Το χαμηλό αμάξωμα, η μπροστινή κίνηση, τα πλατιά λάστιχα, τα καταπληκτικά κρατήματα και το μοναδικό τιμόνι, αποτέλεσαν σημείο αναφοράς στην οδηγική συμπεριφορά και γοήτευσαν τους πάντες στα σχεδόν 50 χρόνια ύπαρξής του.
-Το 1961 ο Ισηγόνης έγινε τεχνικός διευθυντής της BMC και παρουσίασε το νέο του δημιούργημα Morris 1100 (ή Austin 1100), που επίσης σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Τα τρία μεγάλα του μοντέλα, το Morris Minor Mosquito, το Morris Minor Mini και το Morris 1100, είναι τα τρία από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να εκλεγεί ο Ισηγόνης συνεργάτης της Βασιλικής Ακαδημίας το 1967 και δυο χρόνια αργότερα, το 1969, να του απονεμηθεί από τη Βασίλισσα Ελισάβετ ο τίτλος του σερ. Το 1971 αποσύρθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά συνέχισε να εργάζεται και να σχεδιάζει μέχρι τον θάνατό του στις 2 Οκτωβρίου του 1988. Ο «Greek God» (Έλληνας θεός), όπως ήταν το παρατσούκλι του, άφησε πίσω του μια τεράστια κληρονομιά διασκορπισμένη στους δρόμους όλου του κόσμου.
-Στις 15 Οκτωβρίου του 2006, στο Heritage Motor Centre του Γκέιντον στην Αγγλία, χιλιάδες Morris Minor, Mini και Austin 1100 πήραν μέρος σε ένα ράλι που διοργανώθηκε στην επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου Σερ Άλεκ Ισηγόνη.




-Σωτήρης Κώβος
- Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 και με σπουδές στην Αθήνα και τη Μ. Βρετανία ξεκίνησε την καριέρα του από την Peugeot και τη Mazda. Ο Έλληνας σχεδιαστής διέγραψε πορεία επιτυχιών στην Toyota. Είναι, άλλωστε, ο δημιουργός του Yaris, του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2000, το οποίο γεννήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της Toyota EPOC, στις Βρυξέλλες, και συνέβαλλε σημαντικά στην ανανέωση της εικόνας της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη.
Ο Σ.Κωβός αποφοίτησε από το Royal College of Art του Λονδίνου και εργάστηκε στις Peugeot και Mazda στη Γερμανία, πριν συνάψει συνεργασία με την Toyota, το 1993.
Εκτός από το Yaris αλλά και το Yaris Verso, ο Έλληνας σχεδιαστής είναι υπεύθυνος για την εμφάνιση της πολυτελούς ανοιχτής έκδοσης Lexus  SC430, όπως επίσεις και της SC300.
Το 2002 μετακόμισε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην AUDI.
Έπειτα από εννιάμηνη θητεία στο τμήμα σχεδιασμού της Audi, ο Σωτήρης Κωβός, ο Έλληνας σχεδιαστής που έγινε ευρύτερα γνωστός ως υπεύθυνος για τη δημιουργία του Toyota Υaris, υπέβαλε την παραίτησή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Σωτήρης Κωβός διαφώνησε με τον Peter Scheryer, υπεύθυνο σχεδιασμού της Audi, ως προς το ρόλο που θα είχε στη γερμανική εταιρεία. Ο Έλληνας σχεδιαστής επιθυμούσε να αφοσιωθεί περισσότερο στη δημιουργία νέων μοντέλων παρά να αναλάβει διοικητικές αρμοδιότητες, όπως του ζητούσαν οι επικεφαλής της Audi.
Εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρείας επιβεβαίωσαν την αποχώρησή του, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.


-Ανδρέας Ζαπατίνας

-Ο Ανδρέας Ζαπατίνας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Εργάστηκε για λογαριασμό της Fiat από το 1988 έως το 1994, όπου ήταν επικεφαλής σχεδιαστής του Fiat Barchetta ενώ συνέβαλλε στο σχεδιασμό του Fiat Bravo και του Fiat Coupe.
Το 1994 "μετακομίζει" στην BMW. Tο 1998 κατακτά τον τίτλο του αρχιμηχανικού στο Alfa Romeo Centro Stile στο Μιλάνο. Εκεί παίρνει μέρος στο σχεδιασμό της Alfa Romeo 145. Σημείο αναφοράς αποτελεί το πλατύ V που σχηματίζει το πίσω τζάμι όπως και τα "γατίσια" πίσω φώτα. Αργότερα θα χρεωθεί την επιτυχία του σχεδιασμού του πίσω μέρους της Alfa Romeo 147, μοναδικό για εκείνη την εποχή.
-To 2002  συνεργάζεται με τη Subaru στο Τμήμα Εξελιγμένου Σχεδιασμού της φίρμας. Εκεί σχεδιάζει την αμφιλεγόμενη κυκλική "μύτη" του Subaru B9 Tribeca, αλλά η Subaru ανακοινώνει πως το σχέδιο είχε προταθεί πριν την έλευση του Ζαπατίνα στην ιαπωνική εταιρεία. Το σχέδιο προκάλεσε διαμάχες και τελικά εγκαταλείφθηκε από την Subaru. Λέγεται πως εξαιτίας αυτής της διαμάχης ο Ζαπατίνας αποχώρησε από την Subaru τον Ιούλιο του 2002.

-Ο Αντρέας Ζαπατίνας σπούδασε σχέδιο στο Art Center College of Design της Καλιφόρνια, δίδαξε σχέδιο σε σχολές της Ιταλίας και της Ελβετίας και από το Σεπτέμβριο του 2006 σχεδιάζει και έχει συμβουλευτικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους κλάδους βιομηχανικής παραγωγής.





-Βίκυ Βλαχάκη-Η ελληνίδα σχεδιάστρια Βίκυ Βλαχάκη γεννήθηκε στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Η αγάπη της για τα αυτοκίνητα την ώθησαν να ασχοληθεί με το ντιζάιν στο Transportation Design Art Center της Καλιφόρνιας. Το ντεμπούτο στη σταδιοδρομία της το έκανε στην Audi. Στη συνέχεια της προσφέρθηκε μια θέση στη Mercedes, ενώ το 2000 βρέθηκε να σχεδιάζει για την General Motors. Τα σχέδιά της έκλεψαν καρδιές. Το 2006, μαζί με την ομάδα της, παρουσίασαν τα μοντέλα παραγωγής της Pontiac Solstice και της Saturm Skyta, τα οποία απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές.




-ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΜΑΔΑΣ


-Eργαζόμενος στον οίκο PININFARINA της Ιταλίας, σχεδίασε το ALETIS. Ενα αυτοκίνητο που θα έφτιαχνε η Ελληνική ΕΛΒΟ σε συνεργασία με Γερμανική εταιρεία και ηταν βασισμένο σε μηχανικά μερη V.W. Το πρωτότυπο παρουσιάσθηκε στην έκθεση της Φρακφούρτης αλλά τελικά δεν προχώρησε.


-Η Ελλάδα δυστυχώς τρώει τα παιδιά της.. . Μεγάλοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, ακόμη και το εργατικό δυναμικό, προσπαθεί να βρει ένα καλύτερο αύριο, μακριά από την Ελλάδα. Μπορεί τις δεκαετίες του 60 και...του 70 οι μετανάστες να είχαν ως κύριο λόγο μετανάστευσης το καλύτερο αύριο, πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πολλοί νέοι αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό, απλά γιατί στην Ελλάδα… δεν έχουν ελπίδα. Και όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, μακριά από τις αγκυλώσεις της ελληνικής νοοτροπίας, μεγαλουργούν........

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου